2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму: як допомогти дітям дощу

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму: як допомогти дітям дощу?

Сьогодні у студії Буського радіо поспілкувалися про дітей дощу із практичним психологом дошкільних установ міста Буська Світланою Якимович

Ще на рубежі століть про аутизм знали мало. По всьому світу його діагностували в середньому в однієї дитини з п’яти тисяч. Сьогодні ж рівень захворюваності на аутизм значно виріс. Глибоку стурбованість з цього приводу в листопаді 2007 року висловила Генеральна асамблея ООН. Тоді ж було оголошено 2 квітня Всесвітнім днем поширення інформації про проблему аутизму.

“Поки немає пояснень, чому такий великий ріст рівня аутизму в світі. Але це означає, що він може постукати в будь-яку сім’ю. Поширення інформації про аутизм – запорука того, що сім’ї, в яких народжуються діти дощу, будуть рухатися правильним шляхом. Адже чим раніше буде виявлено аутизм у дитини, тим більший ефект дасть терапія захворювання”, – впевнена практичний психолог дошкільних установ міста Буська Світлана Якимович. Фахівець розповіла про його перші дзвіночки.

КОЛИ ПОТРІБНО ЙТИ ДО ЛІКАРЯ

Якщо ви помічаєте за своєю дитиною такі особливості, її слід показати нейропсихологу або фахівцю по роботі з дітьми аутистичного спектру.
 
1. Немає прагнення до спільного переживання емоцій. У звичайної дитини це проявляється в тому, що їй хочеться привернути близької людини до того, що їй подобається(показати картинку в книжці і т.п.).
 
2. Не відгукується на ім’я, інше звернення (удавана глухота).

3. Відсутність жестів затвердження, заперечення, вітання, прощання. Звичайна дитина може співпрацювати, не використовуючи язик, за допомогою жестів ( “дай”, “поки”, “ні”, “так”). Дитина аутистичності спектру навіть якщо використовує вказівний жест, то при цьому не дивиться на маму.

4. Змінене ставлення до фізичного контакту. Воно проявляється в неприязні, переносимості лише “малих доз” або у виборчому взаємодії. Наприклад, малюк може погоджуватися тільки на стимуляцію вестибулярних відчуттів (кружляння, підкидання і т.д.).

5. Незвичайність улюбленого об’єкта уваги (постійно розглядає яскраву пляму, орнамент килима).

6. Порушення зорового контакту: відсутність фіксації погляду на обличчі людини, активне уникнення погляду в очі, погляд “повз”, “крізь”, нерухомий, застиглий, переляканий.

7. Відсутність “почуття краю”: дитина небезпечно звисає за борт коляски, норовить вискочити на проїжджу частину вулиці, зістрибнути з висоти, зайти на глибину.

8. Невміння постояти за себе, немає захисної агресії.

9. Розгойдування в колясці, манежі, одноманітні повороти голови, ритмічні згинання пальців, завзяте, з характером одержимості, розгойдування на іграшковій конячці тощо.

10. Обертання перед очима пальців, коліс іграшки, включення і виключення світла, пересипання мозаїки; м’яття і розривання паперу, шурхіт целофановими пакетами, розгойдування скрипучих стулок дверей.

11. Постійне обнюхування одних і тих же предметів.

12. Розшарування тканин, пересипання круп, маніпуляцій з водою.

13. Вперте смоктання тканин, облизування предметів.

14. Довільні напруга кінцівок, тіла, затискання вух, удари головою об бортик коляски, спинку ліжка.

15. Ритуальність в дотриманні режиму, виборі їжі, одягу, маршруту прогулянок, сюжету гри.

16. Перевага тихої, шепітної мови, “нерозуміння” словесних інструкцій. Нетипові перші слова. Нав’язливі питання.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ

“Чим раніше почнеться інтенсивна терапія раннього втручання, тим менше буде проявів симптомів аутизму в більш старшому віці, і тим більше шансів пристосувати дитину до самостійного життя”, – впевнена фахівець. За її словами, дуже добре себе зарекомендувала в усьому світі АВА-терапія. Під час неї всі складні навички (творча гра, вміння дивитися в очі і ін.) розбиваються на дрібні блоки – дії. Кожна з них розучується з дитиною окремо, потім дії з’єднуються в ланцюг, утворюючи складну дію. 

Comments

comments

Залишити коментар

Архів пошуку

Пошук за датою
Пошук у категорії
Пошук у Google

Сайт створено by Yarema Yevgen Інформація «Буського радіо» є інтелектуальною власністю «Редакції Буського районного радіомовлення» За повного чи часткового використання текстів та зображень чи за будь-якого іншого поширення інформації «Буського радіо» гіперпосилання на сайт «Буського радіо» – www.buskeradio.in.ua –є обов'язковим За зміст рекламної інформації відповідальність несе рекламодавець НАША ЕЛЕКТРОННА СКРИНЬКА BUSKERADIO@I.UA.

Top