Пам’ятка для водіїв про сезонну заміну гуми, чого робити не варто. Міфи: чому заміну гуми не варто відкладати.

Пам’ятка для водіїв про сезонну заміну гуми, чого робити не варто

Прогноз погоди на найближчий тиждень обіцяє перехід від плюсової температури до мінуса. Це означає, що вже дуже скоро на шиномонтажах можуть утворитися довгі черги. Тим не менш, міняти гуму після перших заморозків віддають перевагу далеко не всі – хтось вірить у повний привід і всесезонку, а хтось просто тягне до останнього.

Навіщо міняти
Деякі водії (особливо початківці) досі задаються питанням, навіщо міняти гуму. Зимова гума сильно відрізняється від літньої за складом, тому одного комплекту  шин не вистачить на весь рік. Літня гума щільніша, шина нагрівається від тертя і об’єм повітря в шині розширюється. Виїзд на літній гумі взимку знижує коефіцієнт зчеплення з дорогою мінімум у 10 разів. Збільшується ризик заносу і зростає гальмівний шлях. Зимова шина має більш м’який склад, тому вона зберігає еластичність і зчеплення в ожеледицю.

Зимова гума буває двох типів: з шипами чи без них («липучка»). У першого типу шин, крім наявності шипа, є більш жорсткий блок, в якому він встановлений, щоб краще тримався і не провалювався всередину, а також багатошаровий протектор. У «липучок» гумова суміш м’якша, а протектор усіяний канавками для відведення снігової каші і найтоншого шару води, що утворюється при контакті шини з льодом від тертя. Для м’яких зим краще підійдуть липучки. Для місць, де частими є сильні снігопади, перевагу отримає шипована зимова гума.

Коли міняти?
Міняти гуму на зимову, на думку експертів, потрібно при середньодобовій температурі від +5°С до +7°С. Компанії-виробники шин дотримуються такої ж думки – вже при +7 градусів літні шини втрачають належне зчеплення з дорогою.

Багато водіїв забувають, що крім самої зміни гуми колеса необхідно балансувати. Крім того, змінюючи гуму без спеціального обладнання, є ризик пошкодити гуму й диски. Тому всі фахівці сходяться у думці, що перевзуватися необхідно на шиномонтажі.

Не встиг поміняти
Водії, які не змогли вчасно змінити гуму і виїхали в ожеледицю, мають пам’ятати кілька важливих правил про поведінку автомобіля на слизькому покритті. Найпростіші – знизити швидкість, збільшити дистанцію і гальмувати заздалегідь. Проте залежно від приводу автомобілістам доведеться пам’ятати і про закони фізики.
Як розповів майстер спорту міжнародного класу і професійний тренер, в ожеледь на літній гумі водіям варто забути про різкі рухи. Це стосується як керма, так і зусиль при натисканні на педалі газу і гальма. Всі рухи повинні бути плавними, щоб не провокувати техніку на замет.

«Передній привід схильний до занесення під час скидання газу. Тому необхідно не просто дотримуватися швидкісного режиму, а рухатися повільніше потоку. Гальмування повинне відбуватися заздалегідь і лише на прямій. Повертати потрібно на маленькій швидкості. Ні в якому разі не можна зменшувати швидкість в дузі. Використання гальма в дузі – це замет».

Задній привід реагує на додавання газу зривом осі. І занос можна спровокувати навіть на прямій. У поворотах на задньому приводі в ожеледицю потрібно уникати додавання газу, проходити дугу потрібно або на скинутому або на рівному газу, тоді задній привід має більше зчеплення з дорогою. Самий оптимальний варіант у такий ситуації – повільно під’їхати до повороту, повільно повернути кермо і прокатати дугу без маніпуляцій з педалями, так як потрібно зняти зусилля з коліс. Додавати газ краще вже після виходу з повороту. «Якщо коробка передач механічна, варто пересуватися на більш низьких оборотах. Там, де зазвичай друга передача, можна включати четверту, так буде спокійніше».

Повний привід, за словами експерта, по поведінці на дорозі ожеледь на літній гумі веде себе в більшості випадків як передній. На повному приводі в дузі руху повинні бути розслабленими і плавними.

Популярні омани
Один з найпопулярніших міфів пов’язаний з повним приводом. Багато водіїв упевнені, що зчеплення всіх чотирьох коліс з дорогою дає можливість їздити на літній гумі як мінімум на тиждень довше за інших. Однак це помилкове припущення. Повний привід завжди швидше схоплює на прямий і швидше розганяє автомобіль. Але головна проблема в гальмі. «Якщо автомобіль добре розганяється, не варто вважати, що він також добре загальмує. У таких випадках машина просто не встигає зупинитися. Повний привід дає помилкове відчуття контролю над ситуацією». Крім того, повнопривідна машина важча, ніж аналогічна модель на моноприводі. При гальмуванні це теж варто враховувати.
Більшість автомобілістів заради економії набувають всесезонні шини. Вони вважають, що така гума впорається з українською зимою. Це бюджетний варіант, але він має більше недоліків, запозичених у літніх і зимових покришок, ніж переваг. Влітку ці шини через більшу м’якість швидше зношуються, а взимку менш еластичні. Найкраще «всесезонка» веде себе в близько нульових температурах, але не при мінусі. Не справляється із завданнями. «Всесезонна або жорстка з протектором, або м’яка, але з річним малюнком. А це все напівзаходи. Активним водіям використовувати таку гуму взимку не варто. Варіант один – якщо машина використовується вкрай рідко і виїжджає всього пару разів за зиму. Це економічніше, але не є безпечніше».

Comments

comments

Залишити коментар

Останні Статті

Архів пошуку

Пошук за датою
Пошук у категорії
Пошук у Google

Сайт створено by Yarema Yevgen Інформація «Буського радіо» є інтелектуальною власністю «Редакції Буського районного радіомовлення» За повного чи часткового використання текстів та зображень чи за будь-якого іншого поширення інформації «Буського радіо» гіперпосилання на сайт «Буського радіо» – www.buskeradio.in.ua –є обов'язковим За зміст рекламної інформації відповідальність несе рекламодавець НАША ЕЛЕКТРОННА СКРИНЬКА BUSKERADIO@I.UA.

Top